Posted by admin On Sierpień - 29 - 2016 Komentowanie nie jest możliwe

Udaremnianie prędkości każdego urządzenia odbywa się na zasadzie chwytania całości lub też części energii kinetycznej pojazdu i rozdzieleniu jej. Zjawisko fizyczne następuje to właśnie dzięki przyrządom, kultowymi jako hamulce. W dzisiejszych czasach na rynku osiągalnych jest niezliczona liczba hamulców rowerowych, pośród jakich wyszczególnia się zwykle cztery zestawy. Należą do nich: V-brake, hamulce tarczowe, szczękowe oraz właściwie niewykorzystywane już hamulce osiowe – oto regeneracja zacisków. Oprócz głównych grup wolno też wyróżnić hamulce cierne. W instrumentach tego rodzaju hamowanie przekręcenie pedałów roweru do tyłu wywołuje zatrzymanie pojazdu. Z reguły są montowane w rowerach rehabilitacyjnych i dziecięcych, wyjątki stanowią rowery miejskie. Hamulce nie znajdują użycia, jeśli mamy zamiar poruszać się w trudniejszych warunkach, ponieważ wiąże się to przede wszystkim z ciężkością roweru, co nie jest obliczone przy długich męczących trasach. Warto jednak zastanowić się nad ergonomicznością pozostałych, o wiele bardziej przydatnych hamulców.

Comments are closed.